איך מחברים דוד שמש – מדריך פרקטי

בבתים חדשים וגם בבתים קיימים, אחת הפעולות שנהוג לבצע היא התקנת דוד שמש על ידי איש דודים. רובנו לא יודעים מהי בדיוק העבודה ואיך מחבר איש הדודים את דוד השמש שלכם. הכתבה הבאה באה לתת לכם קצת ידע בנושא כדי שיהיה לכם מושג מה עושה איש הדודים על הגג בעת ההתקנה.

 

מהם הרכיבים שמותקנים על הגג?

קולטנים

הקולטנים הם למעשה הרכיב שקולט את אנרגיית האור מהשמש שלאחר מכן תהפוך לאנרגיית חום. ללא הקולטנים, תצטרכו לחמם את המים באמצעות המערכת החשמלית. חשוב לבחור קולטנים באיכות גבוהה כדי שתקלטו את מירב קרני השמש.

 

מיכל דוד

מיכל הדוד הוא המקום שבו נמצאים המים החמים שיגיעו בסופו של דבר אליכם למקלחת. יש כל מיני גדלים של מכלי דוד. ניתן כיום לרכוש מיכל של 80 ליטרים, 120, 150 ו-200. בחירת גודל המיכל נעשית בהתאם לכמות הנפשות בבית. בתוך המיכל יהיו רכיבים חשובים כמו תרמוסטט וגוף חימום.

 

צינורות

הצינורות מחברים את שני חלקי המערכת שעליהם דיברנו קודם. דרך הצינורות עוברים המים החמים והקרים.

 

שמש זורחת
שמש זורחת

 

איך מתבצעת הרכבת דוד שמש?

לפני שמבצעים את ההתקנה, מעלים קודם את הרכיבים אל הגג. לאחר מכן יש לבדוק שהמיכל, הקולטנים והצינורות תקינים. בדיקת הרכיבים לפני היא פתרון לדוד חשמל שלא מחמם לאחר ההתקנה. כך אתם יכולים לדעת שכנראה הבעיה לא טמונה ברכיבים.

במידה והכל תקין, זה הזמן לסובב את ידית שסתום פורק הלחץ. השסתום מגיע עם המיכל והוא מחויב על פי תקן. הוא מונע שיצאו מהדוד מים רותחים בטמפרטורות שאינן הגיוניות. לאחר מכן מכוונים את חיבורי הצינורות אשר במיכל. לאחר מכן יש להציב את הדוד במקום שבו הוא יעמוד בגג ולצדו את הקולט.

יש לקבע אותם ולאחר מכן לחבר את הצינורות. את הדוד יש לשים לכיוון דרום. לאחר חיבורים אלו יש לחבר את הצינורות אל הצנרת. חשוב לבדוק שלצינור המתחבר לצנרת יש בידוד איכותי. רק לאחר שכל המערכת הותקנה, ניתן להפעיל את הדוד. חשוב לשים לב שלוקח מעט זמן עד שיגיעו מים חמים בפעם הראשונה.

 

דגשים חשובים לפני רכישת דוד

לפני רכישת הדוד, יש לוודא שמדובר בדוד איכותי של חברה מוכרת. יש מספר יצרניות דודים כיום וחשוב להתקין דוד עם רכיבים שנשארים טובים לאורך זמן. דוד שמש הוא מוצר שרוכשים לטווח ארוך והוא יכול להחזיק גם עשור. כדי שזה יקרה אתם צריכים שהוא יהיה עשוי מרכיבים איכותיים ולבצע תחזוקה של הרכיבים אחת לשנה. בצורה כזו שומרים עליו זמן רב.

אם העלות שמצעים לכם על הדוד מסתכמת במאות שקלים, כדאי לכם לבדוק האם זו לא תרמית או שהרכיבים ממש לא איכותיים. רכישת דוד והתקנה שלו, עולה בין 2000 שקלים ל- 4000 שקלים. אלו העלויות הממוצעות שמצביעות על כך שמדובר בדוד עם רכיבים איכותיים.

ניווט מהיר